• 29.02.2016, 18:29

FLOWER PRINTED JUMPSUIT

Litt mer klær og mote må få plass på reisebloggen min, det nærmer seg hjemreise med stormskritt og da er det klart at bloggen snart vil bli fylt opp av andre ting. Selv om Thailandsbildene enda vil fortsette i mange uker fremover, jeg har så mange fine bilder å vise dere! Denne herlige saken klikket jeg hjem fra Nelly like før avreise for under 100 kr. Det er hva jeg kaller et kupp! Egentlig ikke et plagg jeg ville ha valgt ut i butikken, ettersom jeg for tiden har dilla på enkle og rene klær, men jeg så den for meg i Thailand og var solgt da jeg fant den på salg.

Vi nyter de siste dagene her i Patong og tilbringer så mye tid vi bare kan i solen. Som sagt er det en del skyer om dagen, men etter at vi hadde ligget ved bassenget en liten time i går formiddagen løsnet himmelen seg og solen ble fremme helt til vi var leie av solsengene... og da vi kom ned til hotellrommet åpnet himmelen seg helt og det plaskregnet i ca. 1 time, før det igjen ble fint. Begge har pådratt seg en kraftig forkjølelse, så nå krysser vi fingrene for at vi er helt friske før hjemreise i morgen kveld. Det er ingenting som er verre enn en lang flytur med en form som ikke er på topp! Spesielt ikke med et tett hode, rennende nese og sår hals. Jeg føler meg faktisk hakket bedre i dag, så dette tror jeg skal gå fint. Det tror det hjalp med litt selvpleie i går kveld. Omar og jeg kom over et litt profesjonelt massasjesenter litt unna folkemengden hvor de hadde ulike butikker for både ansikt, helkropp, negler, og you name it. Siden stedet lå litt avsides var også prisene superlave. Vi gikk for en 50 minutters ansiktsbehandling, og fikk både massasje i ansikt og hode, dyprens, peeling og hudorm- skvis, samt en deilig massasje over hele kroppen. Vi tenker å bruke denne kvelden omtrent på samme måte, med fokus på eget velvære. Kanskje jeg skal klippe tuppene mine her også - jeg tenker ofte på en hårklipp for tiden, så hvorfor ikke gjøre det her hvor prisene ikke er like stive som i Norge?

#reise #travel #reiseblogg #thailand #inspo #photo #mote #jannexplor #xplorbloggno #xplor #omiandjannetravels #travelsbyjannebodin

• 28.02.2016, 16:49

PLAY DAY IN PATONG

Jeg får flere kommentarer om at det virker som om vi er på årets kuleste ferie, at vi har det så gøy sammen og at vi opplever så mye spennende. Og her skal jeg virkelig si meg helt enig! Når Omar og jeg er ute og reiser er vi begge opptatte av å se mest mulig. Vi vil sjekke ut alt stedet vi er på har å by på, gjøre flest ting vi aldri før har gjort og se steder vi ikke har mulighet til å se andre plasser. I går var det overskyet her i Patong, så etter en god styrkeøkt på "hotellet" vårt (jeg vil heller kalle det leilighet ettersom ingen vasker her og vi må kjøpe eget dopapir), dro vi til Gokart- banen for å more oss litt. En Gokart- runde ble så til Buggy Ride i skogen og Jungle Bungy Jump på Omar, før vi avsluttet dagen med nok en runde Biljard og The Revenant på kino. Jeg elsker slike dager med fart og moro! Det er viktig å utnytte dagene på best mulig vis, og når det er overskyet finner vi heller på andre gøye ting å gjøre.. og midt i mellom alt dette her fikk vi også noen soltimer ved bassenget. Jeg håper dere liker bildene!

#reise #travel #reiseblogg #inspo #photo #jannexplor #xplorbloggno #xplor #thailand #phuket #omiandjannetravels #travelsbyjannebodin

• 27.02.2016, 18:50

WE FOUND PARADISE

Dere som følger meg på Snapchat (JANNELB) har vell allerede sett litt bilder av de fantastiske øyene vi besøkte på gårsdagens utflukt? Til dere andre, hvor flott ser det ikke ut på bildene over her? Så fort vi hadde tatt speedbåten over et voldsomt hav i godt over en time, jeg hadde både ledd meg i hjel av bølgene og vært livredd, og knakk nakken min bakover så jeg trodde nesten jeg skulle bli lam (Omar var helt fantastisk under situasjonen), ankom vi den første av Similian- øyene og jeg glemte fort både ulykke og smerter - ut i det havet skulle jeg uansett! Jeg har kun besøkt et sted som har vært like fantastisk - Sian Kaán i Tulum - og både Omar og jeg har ventet på dette øyeblikket siden vi ankom Thailand for godt over 3 uker siden. Endelig fant vi paradis!

Jeg fikk altså endelig se det turkise vannet jeg har lett etter gjennom hele denne turen, bildene trenger ikke engang og redigeres, bare sjekk ut Snapchat! Jeg fikk snorkle i korallene det italienske paret vi møtte i Mexico snakket så varmt om, jeg fikk bade i et krystallklart vann, jeg oppdaget fargerike fisker jeg aldri har sett tidligere, jeg slappet av på en kritthvit strand og jeg klarte å klappe en vill havskilpadde. Hvor kult er ikke det? Nei dere, Similian Island like utenfor Khao Lak i Thailand er virkelig et av de topp 3 fineste stedene jeg har besøkt noensinne.

#reise #travel #reiseblogg #inspo #thailand #similian #photo #natur #omiandjannetravels #xplorbloggno #xplor #jannexplor #travelsbyjannebodin

• 26.02.2016, 16:51

ROOFTOP POOL

I dag har vi vært på denne reisens siste utflukt, og jeg tror jeg vil påstå at det også har vært den beste! Eller alle utfluktene har vært veldig bra, men dette stedet er i alleflal det fineste Thailand har å by på i mine øyne. Jeg har mange flotte bilder å vise dere fra dagen vår, men først tenkte jeg å vise dere noen fra gårsdagen. Jeg har aldri tidligere vært heldig med utsikter og høyder når det gjelder hoteller, men denne Thailandsturen har virkelig nådd nye høyder (bokstavelig talt) på dette punktet. Først var det det ene hotellrommet med en syk utsikt etter det andre i Bangkok, samt skybar og VIP- opplevelsen i 64.etasje, nå bassengområdet på vårt nåværende hotell som dere ser litt av på bildene over. Også herfra har jeg mange flere bilder å vise dere, men jeg tenker å ta det litt etter litt, slik at ikke innlegget blir overfylt av bilder. Det er alltids greit å ha litt ekstra bilder på lageret som jeg kan vise dere de dagene jeg ikke føler for å ta nye.. som for eksempel når jobblivet starter igjen for fult neste helg! Huff, jeg grugleder meg virkelig til det. Jeg er ikke helt klar for å forlate det sløve livet i varmen hvor jeg får være sammen med Omisen min dag inn og dag ut, men samtidig blir det godt å komme hjem til faste rutiner og leiligheten. Jeg har jo uansett med meg Omar hjem til leiligheten igjen også, så jeg skal absolutt ikke klage... Nå har vi tross alt vært her i Thailand i snart 1 måned! Tiden flyr.. Men nå kaller hotellsengen. Vi har vært oppe og på farten fra klokken 06.00 i dag morges, så øynene skriker etter søvn. Vi skrives igjen i morgen dere!

#reise #travel #reiseblogg #inspo #photo #thailand #phuket #jannexplor #xplor #xplorbloggno #omiandjannetravels #travelsbyjannebodin

• 25.02.2016, 12:43

VIP AT THE HANGOVER LOCATION

Her om dagen fortalte jeg så vidt om vår lille VIP opplevelse på mitt nye favoritt- hotell Lebua At State Tower i hjertet av Bangkok. I dag tenkte jeg å fortelle resten. Helt på toppen av hotellet, i 64.etasje finner du både hotellets restaurant og en helt fantastisk skybar. Begge stedene åpner klokken 18, når det har begynt å mørkne i Bangkok, og ingen får lov til å besøke området før den tid. I tillegg er prisene veldig høye der oppe, samtidig som reglene er strenge. Det er for eksempel ikke lov å gå ned trappene du ser på bildene med mindre du skal spise middag i restauranten, eller å ta bilder ned trappen mot restaurant- området, altså området hvor Hangover part 2 ble spilt inn. En del av dere kjenner kanskje igjen det aller første bildet i innlegget? Hvis ikke er det bare til å søke opp "Hangover 2 Bangkok" på Google.

Etter at vi besøkte skybaren på kveldstid fant vi fort ut at vi ikke ville forlate hotellet før vi hadde fått tatt noen ordentlige bilder av området i dagslys, så før vi sjekket ut av hotellet på søndags formiddag tok vi med oss våre fineste smil ned i lobbyen. Vi viste dem bloggen min, og heldigvis likte resepsjonisten det han så, og tok saken videre til sjefen. Etter ca. 10 minutters venting kom en veldig hyggelig ansatt for å si at sjefen sa ja, og at han skulle følge oss til toppen for en liten photosession. Vi møtte flere turister i heisen som gjerne ville være med til topps, men fikk beskjed om at det ikke var mulig før kl. 18. Til oss sa denne hotellansatte, som ikke var særlig god i engelsk, "VIP", "VIP", og fikk hjelp av en sikkerhetsvakt til å låse oss ut på området i toppetasjen. Han var faktisk en av de snilleste ansatte vi  har møtt her i Thailand, og han løp blid etter oss opp og ned trappen i 64.etasje mens han ivrig hjalp til med bildene våre. Jeg tror han ble litt oppgitt over meg da jeg trynte på noen steiner i et blomsterbedd, eller da Omar smelte begge beina sine i hodet mitt da vi stod på hendene midt i trappen, men han tok det heldigvis fint.

Så nå sitter vi igjen med et av de beste minnene fra reisen, samt en rekke kule bilder å vise barna våre den dagen vi selv er gamle. Et lite tips fra meg når du er ute og reiser er å tørre å spørre! Det verste du får er et nei :-) Hilsen to som har blitt veldig flinke til å stå på hendene i løpet av denne turen.

#reise #travel #reiseblogg #thailand #bangkok #lebua #omiandjannetravels #travelsbyjannebodin #xplorbloggno #xplor

• 24.02.2016, 17:24

VACATION SNAPCHAT

FOLLOW ME ON SNAPCHAT AT JANNELB

I dag tenkte jeg å komme med en liten Snapchat- oppdatering her inne på xplor.blogg.no, til de av dere som ikke har Snapchat og ikke får sett bildene jeg legger ut der. Her filmer jeg også en del fra ferien, og viser blant annet hvordan de ulike hotellrommene våre ser ut. Jeg anbefaler dere å legg meg til på Jannelb hvis dere ønsker å se en mindre perfekt oppdatering fra reisen vår her i Thailand. Bildene jeg viser på bloggen er jo alltid de fineste :-) Og nå som jeg nesten ikke har internett på hotellet blir også oppdateringene der hyppigere enn på bloggen. Hva heter du på Snapchat?

Vi har forresten fått vært på vår første Thaiboksing- kamp her i Patong, og jeg må si jeg ble skikkelig overrasket. I starten trodde jeg ikke dette var noe særlig for meg, men etter hvert som kampene gikk og bokserne ble bedre og bedre ble også jeg mer giret. Det hele startet med en barnekamp, og slutten med hele 3 knock- outs. Jeg synes egentlig at denne sporten er litt spesiell, ettersom det går ut på at to personer prøver å gjøre hverandre vondt, mens et stort publikum sitter og heier frem den som skader den andre personen mest. Dere skulle ha sett publikum da den første personen som fikk knock- out sovnet i armene til motstanderen sin! Utrolig nok synes også jeg at det ble mer spennende jo mer brutalt det ble, så selv om jeg synes hele opplegget rundt sporten er spesielt, er jeg visst innerst inne like gal som resten av verden.

#travel #reise #reiseblogg #inspo #thailand #snapchat #xplorbloggno #xplor #jannexplor #omiandjannetravels #travelsbyjannebodin

• 23.02.2016, 05:53

FROM HEAVEN TO HELL IN ONE DAY

Så de fleste av dere har fått med dere at vi var i himmelen på Lebua At State Tower i Bangkok, og vi begge svevde på skyer da vi var på vei til flyplassen i går formiddag. Vi kom nemlig rett fra den største og beste frokostbuffeen dere kan tenke dere, med egne kokker som blandet salaten din for deg på bestilling, laget omeletter med alt  du ønsket, skar opp brød i brøddisken og servitører som ga deg dagens første kaffekopp på egen kaffekanne. Vi fikk til og med servert egne krukker med syltetøy og Nutella. Før vi sjekket ut fikk vi også være VIPs å sjekke ut rooftop på dagtid, og selv om flere i heisen gjerne ville være med sa vakten nei. Det ble tidenes photoshoot i 64.etasje, som jeg gleder meg veldig til å vise dere resultatet av!

Fem timer senere befant vi oss i en betongkjeller som luktet fuktig betong, på et rom som minnet oss mer om et fengsel enn et hotell, hvor vinduet var rett foran en murvegg og som ikke gikk an å åpne. Ikke hjalp det å klage heller, så vi valgte å bite i det sure eple og godta rommet. Det var jo tross alt billig. Vell, da vi kom hjem fra middag og byvandring og ble møtt av kakerlakker som forsvant under gardinene på gulvet, som heller ikke gikk an å få opp, fikk vi nok og ble tilslutt oppgradert til et finere rom... Det første vi møter her er nye kakerlakker. På dette tidspunktet gråt jeg nesten fordi jeg hater krypdyr og følte jeg ble invadert. Haha.

Kundeservice på hotels.com var heldigvis behjelpelige, men kunne ikke gjøre så mye annet for oss når klokken var blitt 23 her i Thailand enn å gi oss penger tilbake. Dette var godt nok for oss, det eneste vi ville var å komme oss bort fra helvette, så vi fant oss et nytt hotell like i nærheten rundt 00.30- tiden.Da vi la litt ekstra penger i det neste hotellet, og fikk se lobbyen så det hele veldig lovende ut. Men klokken ble hele 02.00 før det nye hotellet klarte å finne bestillingen vår, etter 1 times venting i lobbyen og hele 2 nye kakerlakker. Vi ble plassert i et rom 10 minutters gange fra heisen i 2.etasje, og gjett om ikke romnøklene våre ikke var aktivert når vi kom dit? Jeg tror ikke det var glede jeg lo av på dette tidspunktet. Ting som dette tar virkelig på midt på natten, spesielt når vi er vante med å legge oss lenge før midnatt her nede. Fire timer etter at vi sovnet ble vi vekket av dunking og banking som ga gjenlyd i hele hotellet og som aldri ga seg. Omar løp ned til lobbyen i frustrasjon, men ble møtt av tidenes slabbedask som ikke hjalp oss med noe. Det samme rabalderet ble jeg vekket av tidlig i dag morges, og da gadd jeg ikke engang prøve å sove igjen.

Ja, så nå sitter jeg her ved kontorpulten min i Patong etter svært få timer på puten, og oppdaterer dere i Word. Selvsagt fungerer ikke det trådløse internettet vi ble lovet. Tiden vil vise hvor lenge vi blir her, akkurat nå vil jeg bare komme meg på stranden og nye livet!

#travel #reise #reiseblogg #inspo #thailand #phuket #xplor #xplorbloggno #jannexplor #omiandjannetravels #travelsbyjannebodin

• 21.02.2016, 02:56

THE MOST CRAZY VIEW EVER

Er det noen av dere som har sett Hangover Part II? Og husker dere den flotte rooftop restauranten de stadig besøker i Bangkok? Vell, I´m here! Akkurat nå sitter jeg i stua vår (!) og oppdaterer dere med noe jeg velger å kalle den mest crazy utsikten jeg har sett. Vi har blitt tildelt en leilighet på rundt 50 kvm her på Lebua At State Tower, et av de høyeste hotellene i Bangkok, med stue, kjøkken, marmorbad, soverom og balkong.. Ikke en hvilke som helst balkong heller, men den fineste jeg noen gang har sett! Ah, som jeg drømmer meg bort her jeg er midt i et perfekt weheartit- bilde. Vi valgte å tilbringe mesteparten av gårsdagen på dette crazy hotellet, og avsluttet dagen med drinker på uteområdet i 64.etasje, lokation for Hangoverfilmen. Det høres ganske vilt ut, og det var det også. Jeg følte jeg var på toppen av verden med alt av lys og liv fra menneskene i byen langt under føttene mine. Prisene var ganske stive og reglene litt strenge, men virkelig verdt opplevelsen. Dere skulle forresten ha sett heisen i går kveld! I 1.etasje var det nemlig køsystem for å komme seg opp til 64.etasje, mange ønsker å ta seg en drink i denne baren. Jeg følte meg ganske vell når jeg selv gikk av i 59. etasje for å finne rommet vårt ;-)

Jeg anbefaler dere å ta en titt på Snapchat Storyen min - JANNELB - for en nærmere titt på hotellet og rommet. Jeg har aldri tidligere besøkt et så fint hotell! Etter en natt i luksus er jeg likevel veldig klar for et mer laidback strandliv. Vi skrives igjen fra Phuket!

#travel #reise #reiseblogg #lebua #bangkok #inspo #photo #jannexplor #xplorbloggno #travelsbyjannebodin #omiandjannetravels

• 20.02.2016, 03:30

JUMPING AT RAILAY BEACH

Selv om jeg storkoser meg her i Bangkok skal jeg ærlig innrømme at jeg allerede begynner å savne strandlivet. Jeg er veldig glad for at vi valgte å ta storbyturen midt i ferien, slik at vi fortsatt har litt over en uke med sol, bading og strand igjen etter at vi har vært her i Bangkok. Jeg føler allerede at brunfargen jeg opparbeidet meg de første ukene begynner å forsvinne, så det skal bli godt å sole seg litt mer den siste uken før hjemreise. Jeg vil jo helst være brunest mulig når jeg kommer tilbake til hjemlandet, der er det jo som dere vet alt for lite sol til å bli brun, i allefall på denne tiden av året. I går brukte vi formiddagen på hotellet, hvor vi spiste en lang og god frokost, trente litt styrke og badet i bassenget. Ellers var planen å dra på elvecruise med middag, men dessverre var båten full, så vi tok turen til sentrum igjen. Her sjekket vi ut Escape Hunt, og endte opp med å spille i 2 timer før vi ga oss. Dere vet hva brettspillet Cluedo er? Vell, dette er noe av det samme, bare at du selv er spillbrikken. Vi ble tildelt en case før vi ble låst inne i et rom hvor vi skulle løse ulike gåter før vi fikk gå videre til neste rom. Omar og jeg var ikke akkurat mestere i dette hjernetrim- spillet, men siden vi ble så gode på tall og koder mot slutten av timen, bestemte vi oss for å gå i gang med neste case så fort vi hadde gjennomført den første. Jeg vet at de har liknende steder i flere byer rundt om i verden, noe jeg virkelig anbefaler å besøke hvis du plutselig er i nærheten av ett. I dag skal vi sjekket ut av hotellet og inn på et nytt. Jeg vil anbefale deg å følge meg på Snapchat: JANNELB - for dette hotellet tror jeg er fint!!

#reise #travel #reiseblogg #thailand #bangkok #photo #inspo #jannexplor #xplorbloggno #xplor #omiandjannetravels #travelsbyjannebodin

• 19.02.2016, 05:24

CITY & TEMPLE TOUR IN BANGKOK

God morgen til deg! Nå er klokken så vidt passert 08 i Bangkok, og jeg sitter her ved kontorpulten uthvilt og opplagt etter en god natts søvn i hotellsengen. I går bestemte Omar og jeg oss for ikke å komme tidlig hjem for en gangs skyld, og da var vi hjemme rundt 22.20. Det sier vell litt om hvor lenge vi pleier å være ute! Haha. Er vi på tur er førtseprioritet å gjøre akkurat det vi vil, senke skuldrene, lade opp batteriene og bare ta livet som det faller seg. Vi gjør så mye gøy på dagtid, som igjen sliter oss helt ut når kvelden kommer. Uansett. I dag tenkte jeg å anbefale den første utflukten vi gjorde her i Bangkok videre til dere. Skal du noengang besøke denne storbyen er det drøssevis av fine templer å besøke, og jeg vil derfor si videre at det anbefales å gjøre en guidet tur i stedenfor å velge ut templer og reise dit på egenhånd. På denne måten får du sett mye, samtidig som du sparer tid og energi. Du slipper å velge ut hvilket av de mange templene du vil se, turen har allerede satt opp ruten innom de mest spesielle, fine eller populære templene selv, og du blir kjørt fra sted til sted uten å tenke på retning og vei, samtidig som du følges av en guide som forteller deg alt du ønsker å vite.. pluss litt til! Omar og jeg var så heldig å ende opp på denne turen helt alene, så vi hadde en hel guide for oss selv, samtidig som vi ikke hadde noen andre turister som stadig måtte vente på oss. På tidligere utflukter har dette alltid vært tilfelle da vi begge liker å ta oss god tid til kikking og bildefotografering. Er man på tur, så er man på tur!

#travel #reise #reiseblogg #thailand #bangkok #photo #inspo #jannexplor #xplor #xplorbloggno #travelsbyjannebodin #omiandjannetravels

• 18.02.2016, 08:00

LEVIS 501 IN BED

Hei, alle sammen! I dag har vi brukt morgentimene på sightseeing rundt i Bangkok, og vi har besøkt alle de store templene i området. En engelsktalende guide fikk vi også tildelt denne gangen, og han ga oss mer humor enn noen andre har gjort i løpet av hele turen. Jeg tror aldri jeg har hørt en 68- åring som har pratet så mye i hele mitt liv. Koselig var han, det skal han ha, selv om jeg timene på farten gjorde meg så utslitt at jeg sovnet i bilen på vei hjem. Nå er Omar nede og trener her på hotellet, mens jeg valgte å bli igjen på rommet for litt bildetaking og bloggarbeid. Jeg må jo utnytte meg av det fine lyset fra de store vinduene og den store, hvite hotellsengen mens jeg har dem.. Hadde jeg bare hatt så bra lys og bildelokation i min egen leilighet! Så fort vi har slappet litt av her på hotellet går turen videre til sentrum. I ettermiddag tenker vi å vandre gatelangs i motsatt retning av det vi gjorde på onsdag, så satser jeg på at vi finner noe spennende å se på i dette området også. Litt mer Bangkok og tempel- oppdatering kommer i løpet av de nærmeste dagene, så stay tuned!

#travel #reise #reiseblogg #thailand #bangkok #inspo #mote #fashion #photo #levis #jannexplor #xplor #xplorbloggno #travelsbyjannebodin

• 17.02.2016, 18:34

TOUCHDOWN BANGKOK

Jeg ønsket meg store vinduer med en fantastisk utsikt, og akkurat det fikk jeg! Jeg tror ikke jeg kunne vært gladere akkurat nå. Jeg sitter her på et kjempefint kontor med en av de beste utsiktene jeg kunne ha fått, en stor og god hotellseng med Omisen min i, et bad med både dusj og boblebad, igjen med verdens beste utsikt, og en fantastisk hotellfrokost ventende nede på meg hver morgen. Treningssenter og basseng har de også her, og førstnevnte har vi allerede fått sjekket ut tidligere i dag. Vi har som dere forstår ankommet storbyen og vi har allerede rukket å besøke fire store kjøpesentere; det ene luksuriøst, det andre verdensinspirert, det tredje i ekte thai- stil og det fjerde det største i hele Thailand. Vi har gått opp og ned Sukhumvit, spist middag med en heftig utsikt, funnet den perfekte Levis- jeansen, gått oss vill, tatt MRT, fylt kjøleskapet, satt på nye negler, hatt photoshoot, kjørt taxi- scooter, trent, vært på kino og hengt på hotellet. Etter litt for mye usunn mat, 22.000 skritt og nesten 2 mil på beina var jeg redd jeg hadde fått matforgiftning på nytt i går kveld. Heldigvis sov jeg det av meg, og var mer enn klar for storbylivet igjen i dag morges. Bangkok, I love you already!

Edit: Nå opplevde vi akkurat storbrann her i Bangkok. Omar hørte et smell (som jeg klarte å unngå å høre, haha), før vi plutselig hørte lyden av ca. 10.000 politibiler, ambulanser og brannbiler på veien rett på utsiden av hotellet. Da vi trakk for gardinene så vi fyr og flamme og røyk tykkere enn tykkest. Panisk som jeg er pakket jeg alle verdisakene mine i en fei, og tvang Omar med meg ned i lobbyen på hotellet før han rakk å bli oppgitt. Jeg vet hvor fort en brann kan spre seg, og da nekter jeg å sitte fast i 16.etasje! Da vi kom ned  og ut på bakkeplan og jeg følte meg litt tryggere, ble det hele veldig spennende og vi dro fort opp til rommet igjen for den beste utsikten. Nå har ting begynt å roe seg og vi kan endelig legge oss. Omar har allerede sluknet ved siden av meg, men for min del må alle disse sirenen gi seg før jeg kan tenke tanken på å sovne.

#travel #reise #reiseblogg #thailand #inspo #photo #jannexplor #xplor #xplorbloggno #travelsbyjannebodin #omiandjannetravel

• 16.02.2016, 03:15

THAILAND LOOK #1

Litt mote må selvsagt til for en tidligere moteblogger. Jeg håper noen av dere liker det også, selv om dette i hovedsak er en reiseblogg :-) Nå sitter jeg på flyplassen her i Krabi og venter på at flyet vårt til Bangkok skal bli klart til avreise. Vi er veldig klare for en uke i storbyen, det blir liksom en ekstra ferie midt i ferien. Bedre enn det kan det neppe bli. Vi har booket oss inn på to ulike hoteller for den neste uken, som begge ser svært så fine ut. Jeg håper bare jeg får den utsikten jeg leter etter! Husk å følge meg på Snapchat for flere oppdateringer der (Jannelb), for dere andre så kommer det nok noen hotell- oppdateringer her inne snart også. Hvis noen av dere har vært i Bangkok tidligere og har noen gode tips til oss, må dere gjerne rope ut i kommentarfeltet! Vi er klare for å oppleve alt Bangkok har å by på! Skrives mer senere, nå må jeg komme meg til riktig gate.

#travel #reise #reiseblogg #thailand #krabi #inspo #photo #jannexplor #xplor #xplorbloggno #travelsbyjannebodin #omiandjannetravels

• 15.02.2016, 02:29

VALENTINES DAY IN PARADISE

Kan du tenke deg en bedre måte å feire valentinesdagen på enn på en fantastisk strand sammen med gutten du er glad i? Det tror jeg neppe at jeg kan, og det var akkurat slik jeg tilbringe søndagen min. Dette er faktisk vår fjerde valentinesdag sammen, og den tredje vi tilbringer sammen i paradis. Blir det egentlig bedre enn det? Omar og jeg dro ut i en longtail- båt i går formiddag og ble tatt med til Railay Beach som jeg så vidt nevnte i forrige innlegg. Etter at vi ankom Krabi har vi hørt mer og mer positivt snakk om denne stranden, så da var det klart at vi måtte sjekke den ut. Jeg tror dette er den fineste stranden vi har besøkt hittil, så jeg vil selvsagt anbefale alle dere som tar turen til Krabi et lite stopp innom her. Jeg tror bildene taler for seg. Vi har forresten hatt veldig flaks på denne turen. Vi gjorde ganske lite research før vi dro fra Norge, og har tatt det meste på sparket, men likevel kommet over flere perler som vi senere har blitt anbefalt eller lest positivt om. Vi finner oss for øyeblikket på turens fjerde hotell, like i nærheten av Ao Nang- stranden hvor vi skal tilbringe dagen. Hotellet ligger litt lengre unna stranden enn det vi håpet på, men det jeg liker ekstra godt med Krabi er at det passer ypperlig med scootere! Vi cruiser for øyeblikket rundt på scooteren vår fra A til B om dagen, og jeg elsker det. Så enkelt og greit. Kanskje vi skal skaffe oss en i Norge også? Uansett.. I morgen flyr vi videre til Bangkok, og har bestemt oss for å unne oss litt luksus. De av dere som er mer interesserte i hotellene vi besøker bør legge meg til på Snapchat - Jannelb heter jeg der. Vi snakkes i Bangkok!

#travel #reise #reiseblogg #thailand #krabi #inspo #photo #jannexplor #xplor #xplorbloggno #travelsbyjannebodin #omiandjannetravels

• 14.02.2016, 10:57

DO NOT TOUCH THE MONKEYS

...They said. The betyr ikke at ikke apen kan få lov å ta på meg :-) Etter at vi dro fra Phuket til Krabi- området har vi bare kommet nærmere og nærmere paradis, og i dag da vi besøkte Railay Beach her ved siden av Ao Nang som vi nå befinner oss var vi nok nærmere enn noen gang tidligere. Jeg har mange herlige strandbilder å vise dere fra dagen i dag, men nå tenkte jeg at jeg heller skulle ta dere med til Monkey Beach - ett av stoppene vi gjorde da vi utforske området rundt Phi Phi Island. Som dere ser på bildene befinner det seg her ville aper, som vi egentlig ikke får lov å ta på, men som er så menneskevante at de selv klatrer opp på deg.. spesielt hvis det finnes menneskemat i nærheten ;-) Første gang en liten apebaby hoppet på meg fikk jeg streng beskjed om at jeg ikke fikk lov å røre dem, men det var ikke så vanskelig å komme seg unna guidens ord når det krydde av mennesker med mat på stranden, og aper som var like glad i mat som Omar (hehe). Dette var virkelig et av høydepunktene ved dagen, for når jeg kommer i kontakt med dyr blir jeg som et barn igjen og ti hakk lykkeligere enn ellers. Dyr er virkelig helt fantastiske, og man kan si jeg passet ganske godt inn på Phi Phi Island hvor det befant seg minst 10 katter rundt hvert hjørne. Mindre glad var jeg i dag morges da jeg fant en kakerlakk bak tannbørsten min. Heh. Men nå er det på tide å utforske Krabi Town, vi skrives igjen i morgen!

#travel #reise #reiseblogg #thailand #krabi #phiphi #inspo #photo #jannexplor #xplor #xplorbloggno #travelsbyjannebodin #omiandjannetravels

• 13.02.2016, 03:30

THIS LITTLE ISLAND

En av perlene vi ble tatt med til på torsdagens utflukt var denne lille øya, kalt Mosquito Island, like utenfor Phi Phi Island. Dette var en bitteliten øy som vi antageligvis aldri ville ha oppdaget om vi bare hadde utforsket stedet på egenhånd. Bare se hvor sjarmerende stranden var. Jeg elsker slik små steder hvor det ikke er mulighet for mer enn et lite besøk, da er liksom ikke stedet ødelagt av menneskene. Vi har nå kommet til verdens mest sjarmerende sted like utenfor Krabi sentrum, og nok en gang besøker vi stedet helt tilfeldig. Torsdagskveld satt nemlig Omar og jeg på Hotels.com med verdens dårligste nett, tretteste øyne, og hundrevis av mygg rundt oss for å finne det stedet her å overnatte her i Krabi. "Dessverre" fant vi ikke det vi lette etter, men det er jeg bare glad for, for da hadde vi nok aldri oppdaget dette lille, fantastiske stedet rundt 35 minutter unna byen. Her snakker vi restauranter, butikker og Kafeer langs stranden, tusenvis av søte lys, en herlig og rolig stemning, og turister i form av familier. Her skal vi finne ro i sjelen i 2 dager, før vi er klar for litt mer action i den større delen av Krabi på søndag. Og ja, vi bor sånn ca. 20 meter fra stranden, nok en gang i disse søte, små hyttene blant masse stier og trær. Kan det bli mer romantisk?

• 12.02.2016, 07:14

YOU, ME & THE SEA

Hei, dere! Nettet har vært elendig de siste dagene, og jeg har derfor ikke fått oppdatert skikkelig før nå. Det er ikke mange hotell som har gode internett- forbindelser, men egentlig gjør det meg ikke sånn veldig mye når vi uansett tilbringer mesteparten av dagen utendørs. Vi har som sagt forflyttet oss fra Phuket til Phi Phi Island, og er i skrivende stund på vei til å flytte oss herfra til Krabi. Vi sitter for øyeblikket på en café for å planlegge ruten videre, og slik det ser ut nå tar vi den neste uken i Krabi før vi stikker en tur til Bangkok. Oppdaterer dere selvsagt underveis, så lenge jeg har tilgang til nett. Jeg har i det minste utrolig mange bilder å vise dere! Og til dere som er litt mer interesserte må dere gjerne følge med på Instagram @Jannelb, her oppdaterer jeg daglig. Det er litt enklere å få oppdatert med et enkelt bilde der enn et helt blogginnlegg samt bilderedigering.

I går var vi på utflukt her på Phi Phi i hele 10 timer, og fikk sett alt dette stedet har å tilby. Dere kan jo tenke dere hvor mange steder vi fikk oppleve når turen bestod av 10 timer med maks 1 times stopp på hvert sted! Vi var for det meste ute i havet, både i båt og svømmende, og fikk sett både fine øyer, herlige strender, ville aper, masse kule fisk, solnedgangen, plankton. Nå ser jeg nok en gang ut som en rød hummer, og vi har derfor valgt å holde oss unna solen denne fredagen. Det er fredag, ikke sant? Dagene går virkelig i surr her i paradis, og jeg elsker det. Vi skrives igjen om ikke alt for lenge!

• 09.02.2016, 01:48

KATA VIEWPOINT

Etter en helt forferdelig søndag med matforgiftning, var vi i går på beina igjen og klare for vår aller første utflukt her i Phuket. Turen bestod av 5 timer sightseeing, som ble til 7 da Omar og jeg dro ut tiden mest mulig.. Det virket i allefall som om det var vår feil, da guidene hele tiden maste på oss om tid, møtepunkt og at det var viktig at vi kom på tiden denne gangen. Er det så rart å være ivrige når vi stadig opplever noe nytt og spennende? Vi var innom både Kata Viewpoint, en minizoo hvor vi red på elefanter, koste med en baby- elefant, og fikk se både aper og slanger, en honningfabrikk, Big Buddah, cashewnøtt- fabrikk og et stort tempelområde hvor det var festival om dagen. Jeg skulle gjerne ha blitt igjen på det festivalområdet, for det er noe av det største og mest livlige jeg har sett. Kanskje får vi tatt turen tilbake neste gang vi kommer til Phuket igjen. I morgen går nemlig turen videre til Krabi! Jeg gleder meg til å utforske mer av det Thailand har å by på. Dagens bilder er som dere ser fra Kata Viewpoint, hope you like it!

#travel #reise #reiseblogg #thailand #phuket #kata #inspo #photo #jannexplor #xplor #xplorbloggno #travelsbyjannebodin #omiandjannetravels

• 08.02.2016, 16:07

ET BILDE SIER MER ENN TUSEN ORD

• 06.02.2016, 19:14

BREKKIE TIME

Åh, det er så mye jeg vil fortelle dere hver eneste dag, men så går tiden og det første jeg opplevde den gjeldende dagen er glemt. Når jeg setter meg ned for å skrive husker jeg kun sånn ca. én hendelse jeg ønsket å skrive om. Så vi får vell starte med denne.. nattelivet i Patong! Omar og jeg dro som sagt ut på byen for å danse i går kveld, og vi begge ble svært overrasket. Da det meste av barstreet består av strippestenger, dragqueens, gamle menn og horer var vi i utgangspunktet veldig skeptiske begge to, men vi valgte å gi stedet en sjanse før vi snakket negativt om det. Noe jeg er veldig glad for at vi gjorde! Vi fant nemlig tidens hiphop- bar midt i smørøyet av strippere, hvor musikken var helt konge, stemningen på topp, dansegulvet stappfullt og plassen hvor alle ungdommene i Patong hadde samlet seg. Sistnevnte føles nemlig ut å være mangelvare her nede. Uansett. Vi gikk rundt i bargaten i noen timer, med mye underholdning bare i mennesketitting, illusjonister, gatedansere og diverse leker, før vi tok turen inn på klubben og danset til langt over midnatt. Da var det tid for nattmat før vi tok scooter- taxi (her kjører vi 3 stykker på en scooter uten hjelm) hjem til hotellet. I dag har vi tilbragt dagen på stranden og i bassenget, samt tatt vår aller første massasje. Det ble bare en 30- minutters fotmassasje, men jeg tror aldri en massasje har gjort så godt før. Når vi i gjennomsnittet går rundt 20.000 skritt om dagen, er det nok veldig lurt å ta litt ekstra godt vare på føttene. Etter turens første utflukt i morgen, tenker vi å dra tilbake å ta en fullkroppsmassasje på 1 time. Mer om dette senere, jeg håper alt står bra til i Norge!

#reise #travel #reiseblogg #traveler #inspo #thailand #photo #xplor #xplorbloggno #jannexplor #travelsbyjannebodin #omiandjannetravels

xplor

25 y/o Travel & Fashion blogger from Norway. Contact: janne.lb@hotmail.com Dette er en blogg hvor du og jeg kan drømme oss bort fra kalde Norge, se fristende bilder av hvite strender og store palmer, og lese om hvilke mat jeg anbefaler på de ulike stedene jeg besøker. Er det noe jeg elsker så er det nettopp det å se, føle og oppleve, og er det noe jeg er flink til så er det å utforske - Xplor. Jeg vet at min store reise så vidt har begynt, og jeg håper dere alle vil følge meg og min kjære ut i den store verden! Det vil bli fristende mat, nydelige strender, spennende byer, eventyrlige utflukter, eksotiske øyer og veldig mye kjærlighet. NEXT STOP: THAILAND!!