• 12.06.2017, 15:51

NEW YORK

Local time, New York, 09.30 am

Empire State Building! <3

Hei, alle sammen! Nå er vi endelig inne i en tidssone som nærmer oss den hjemme og det blir litt enklere for meg å følge med. Haha. Jeg har virkelig vært forvirret i LA når vi lå hele 9 timer bak dere, og jeg snakket med folk hjemme før jeg la meg som akkurat hadde stått opp. Vi er som sagt i New York, og som dere ser på bildene over er dette en av de vakreste storbyene jeg har vært i! Alt er så svært, og jeg har aldri sett så mange skyskrapere, reklamer, mennesker og lys på ett og samme sted. Det er som et gigantisk Vegas, bare enda bedre :-) Etter vår "lille" powernap på hotellet da vi ankom NY i går morgen dro vi ut for å utforske sentrum. Vi bor et lite stykke unna sentrum, men med lokalbuss rett rundt hjørnet var det utrolig enkelt å komme seg frem og tilbake... bare at lokaltransporten her er svindyr! Alt her er egentlig hakket dyrere enn i LA, noe jeg liker svært dårlig. Haha. Med bussen endte vi opp midt i sentrum og vandret gatelangs rundt i Broadway og Times Square før vi som dere ser endte opp i toppen av Empire State Building. Dette var på to-do-listen vår her i New York, så vi tenkte vi like gjerne kunne dra opp dit når vi først kom forbi stedet på veien. Og jeg er så glad for at vi gjorde det, for tiden vi ankom på var perfekt. Jeg tror klokken var rundt 18.30 da vi tok heisen opp, og da var verken køen opp lang eller utsiktsplassen crowded. I tillegg fikk vi med oss både dagslys og solnedgangen over selveste New York City, og jeg kunne vell i grunn ikke ha bedt om en bedre måte å starte sightseeingen min på! Etterpå dro vi for å spise mexicansk (savner visst Mexico allerede!) før vi måtte ta siste bussen hjem igjen til hotellet. Nå er jeg uthvilt og mer enn klar for å utforske enda mer av denne store metropolen <3 Nyt mandagen dere også!

#inspo #travel #blogger #newyork #empirestate #usa #jannexplor #xplor #xplorbloggno #blogbyjannebodin #omiandjannetravels

Follow

veronicarood

12.06.2017 kl. 17:36
Amazing :-D

13.06.2017 kl. 18:57
veronicarood: Jaa! :-D

Ida

12.06.2017 kl. 19:09
Herlig! Vi vurderer å kjøre opp til New York før vi flyr heim til Norge! Så det er bare å komme med tips her :)

Eg har forresten ein spørsmålsrunde på bloggen min! Så er det nåke du lurer på i fra året mitt i USA, så må du bare spør :) Det hadde eg satt stor pris på :)

13.06.2017 kl. 18:57
Ida: Å, det vil jeg så absolutt anbefale! NY er fantastisk og masse å se/gjøre her :-D Skal selvsagt komme med tips, bare å følge med :-) :-)

elisebr

12.06.2017 kl. 20:54
Så fine bilder! :) Kos dere! :)

13.06.2017 kl. 18:56
elisebr: Tusen takk for det, Elise! :-)

26 y/o Travel & Lifestyle blogger from Norway. Traveling the world with the love of my life <3 Contact: rolpx@hotmail.com Dette er en blogg hvor du og jeg kan drømme oss bort fra kalde Norge, se fristende bilder av hvite strender og store palmer, og lese om hvilke mat jeg anbefaler på de ulike stedene jeg besøker. Er det noe jeg elsker så er det nettopp det å se, føle og oppleve, og er det noe jeg er flink til så er det å utforske - derav navnet xplor. Jeg vet at min store reise så vidt har begynt, og jeg håper dere alle vil følge meg og min kjære ut i den store verden! Det vil bli fristende mat, nydelige strender, spennende byer, eventyrlige utflukter, eksotiske øyer og veldig mye kjærlighet! #onewayticket