• 03.03.2017, 14:27

THE GREEN LAGOON

Green Lagoon Bolivia!

Enda et stopp fra vr tur til Salar de Uyuni, nemlig Green Lagoon. Jeg har sett s utrolig mange fine steder de siste dgnene, og jeg har valgt dele innleggene opp med bilder fra de ulike stoppestedene vi gjorde p turen til saltslettene. Selve saltslettene var nok hydepunktet, som jeg viste dere bilder av i gr, men jeg m si jeg elsket alle de andre stoppene ogs. S de, naturlig og vakkert! Jeg lovet at jeg skulle skrive mer om selve turen til Uyuni s ja, det kan jeg vell starte med i dette innlegget. Som jeg s vidt nevnte skuffet turopperatren oss veldig, s dem har jeg ikke tenkt til skrive noe om her. Et lite tips er alltid bestille turer og betale der hvor turen faktisk er, der er det alltid billigst. Nr det gjelder naturen vi dro for se p derimot, tok den pusten fra meg opptil flere ganger! Jeg regner i allefall med det var derfor oksygenmangelen var stor, eller s var det kanskje det faktum at vi befant oss helt opp mot 5000 moh, og flere av turistene mtte f oksygentilfrsel for ikke bli drlige. Heldigvis har hele denne hydeforskjellen den siste uken fungert helt fint for min del, jeg har hatt litt vondt i hodet noen kvelder, men ellers har jeg ikke merket noe srlig til det. Jeg anbefaler likevel alle som skal p tur til Saltslettene om holde seg litt i hyden p forhnd, og derfor er et stopp innom La Paz i Bolivia en perfekt start p turen. Selv tok vi nattbussen fra La Paz til Uyuni hvor turen startet, og tilbake igjen da den var ferdig. Todo Turismo som vi reiste med var helt suverene, og bussene mer komfortable enn dem man finner i Norge. Her fikk vi ogs servert to mltider, og setene kunne legges tilbake slik at det nesten ble en seng. Jeg sov fra jeg gikk p bussen til jeg gikk av igjen ;-) Fra Uyuni og ut i villmarken ble vi kjrt i en Jeep sammen med 4 andre turister og 1 guide, vi var 2 biler p samme gruppe, og vi var s heldige mte noen fantastiske mennesker p denne turen. S bestr egentlig de tre dagene av kjring og stopp innom ulike (fantastiske!) steder i naturen. Over har dere Green Lagoon (som egentlig ser bl ut), og er bare et av mange stoppesteder jeg vil vise dere gjennom alle bildene vi tok <3 Stay tuned! Og har dere noen sprsml til turen er det bare til stille dem i kommentarfeltet under. Lots of love!

Another stop from our trip to Salar de Uyuni - The Green Lagoon! Ive seen so many beautiful places the last couple of days, and Ive decided to split them into different post here on my blog. The Salt Flates, which I showed you in my latest post, was definitely the best part of the tour, but I have to say I loved every other stop as well. So rare, natural and beautiful! I love when you see nature like this in its own creation! I promised to write a little something about the tour to Salar de Uyuni, so here we go. As I mentioned the tour company didnt deserve as much money as we paid (always order and pay in the actual place youre going from - thats always the cheapest option), but the trip was still amazing because of the people we went together with and because of the amazing nature we saw along the way. It actually took my breath away, I think its because of the nature, and not because of the lack of oxygen. We went from 3000- 5000 masl so many of the tourist needed to get some oxygen from a mask to not get sick, luckily I didnt feel the height so much, I have had some headache the last week, but thats all. I recommend to go to a place like La Paz before your trip to Salar de Uyuni to get use to the height a little. Anyway, we took the night bus from La Paz to Uyuni and back, and thats a great option. We went with Todo Turismo which I really recommend, the buses are really comfortable, and you get two meals served. The seats can also lean back like a bed, and I slept all the way from La Paz to Uyuni. From Uyuni and out in the desert we drove a Jeep together with 4 other tourist and a guide. We were two cars together on the 3 days tour in the desert. The tour is all about driving to beautiful places, so we spent a lot of time in the Jeep and stops at different nature beauties! At these pictures you see The Green Lagoon (which actually looks blue), and its only one of the many stops we do at the tour. Im going to show you a lot of different pictures in the next posts, so stay tuned! If you have some more questions about the Salar de Uyuni tour, dont be afraid to ask me in the comments below. Lots of love!

#inspo #travel #blogger #greenlagoon #bolivia #jannexplor #xplor #xplorbloggno #blogbyjannebodin #xplorbyjannebodin #omiandjannetravels

Follow

03.03.2017 kl. 18:39
s fine bilder :D

04.03.2017 kl. 15:06
Hege Kristin: Tusen takk, Hege Kristin :-)

Lone

31.07.2017 kl. 15:40
Hei, hvor mye ca mtte du betale for denne turen til saltslettene med nattbuss fra La Paz? Bestilte du den i La Paz? :)

01.08.2017 kl. 11:32
Lone: Heisann! Vi hadde allerede betalt denne turen med buss tur-retur La Paz/Uyuni fr vi dro fra Norge. Men jeg anbefaler deg g til Cruz del Sur (busselskap) i La Paz selv og bestille bussturen derfra. Jeg tror det skal bli billigere (eventuelt over nett gjennom deres egne nettsider) :-) Og nr det gjelder selve turen til saltslettene anbefaler jeg deg bare reise med denne bussen til Uyuni og finne billigste alternativ til turen her. Det er her turene gr fra, og det er mange selskap som konkurrerer mot hverandre slik at du kan f et billig alternativ hvis du pruter litt :-) God tur!

26 y/o Travel & Lifestyle blogger from Norway. Traveling the world with the love of my life <3 Contact: rolpx@hotmail.com Dette er en blogg hvor du og jeg kan drmme oss bort fra kalde Norge, se fristende bilder av hvite strender og store palmer, og lese om hvilke mat jeg anbefaler p de ulike stedene jeg besker. Er det noe jeg elsker s er det nettopp det se, fle og oppleve, og er det noe jeg er flink til s er det utforske - derav navnet xplor. Jeg vet at min store reise s vidt har begynt, og jeg hper dere alle vil flge meg og min kjre ut i den store verden! Det vil bli fristende mat, nydelige strender, spennende byer, eventyrlige utflukter, eksotiske yer og veldig mye kjrlighet! #onewayticket